Hospitality
Gastvrijheid is al jaren een belangrijk onderwerp in facility management. Van horeca tot zorgomgeving en kantoor, het is een kunst om te zorgen dat mensen zich daar welkom voelen. Het vraagt om kennis van de (onbewuste) wensen en behoeften van de doelgroep, hun achtergrond en omstandigheden. Door die op de juiste manier aan te spreken kan een kleine investering al veel resultaat hebben. Voor de klanttevredenheid en het imago van de organisatie.
Onderzoek geeft u meer inzicht in wat uw klanten, bezoekers en medewerkers nodig hebben om gastvrijheid te bieden of te ervaren. Wat voor hen comfort is, wanneer zij zich veilig voelen. Wanneer de omgeving hen helpt bij wat zij willen doen. Ook kan onderzoek duidelijk maken wat op dit moment de sterke en zwakke punten zijn van uw gebouw of ruimte, vanuit het oogpunt van de gebruikers.
Ik kan u helpen met bijvoorbeeld een customer journey, of onderzoek naar bijvoorbeeld bezoekersgedrag of klanttevredenheid. Of met het integreren van gastvrijheid in een programma van eisen voor (her)inrichting.
Meer lezen over gastvrije omgevingen:
- Persoonlijke ruimte (27 november 2015)
- Ontwerpen voor de gebruiker (15 september 2015)
- Autisme op de werkplek (26 mei 2014)
- Easy metro in Seoel (4 februari 2014)
- De kracht van roze (31 juli 2013)
- Hombroich: kunst & natuur (8 april 2013)
- Het succes van Park Güell (13 februari 2013)